SNES9x 3DS v1.00

bubble2k16 hat seinen SNES-Emulator für den 3DS auf v1.00 aktualisiert.

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Der volle SPC700 + DSP Source-Code von SNES9x v1.51 wurde integriert, womit Interpolation per Gaussian unterstützt und einige Soundprobleme gefixt werden. Probleme bei Mode-7-Spielen wurden behoben und einige, experimentelle Speed-Hacks für Super Mario RPG und Kirby’s Dream Land integriert – damit laufen diese Spiele etwas schneller auf dem Old3DS, aber noch nicht in Fullspeed.

Hi-Res-Transluzenz wurde implementiert, womit eine flackerfreie Emulation von Hi-Res-Bildschirmen möglich ist (Secret of Mana, Seiken Denetsu 3, A.S.P, Air Strike Petrol) – dadurch wird Kirby’s Dream Land auch spielbar. Ein neues Cheat-Format wurde implementiert; Cheats können jetzt per Texteditor "CHX"-Dateien hinzugefügt werden.

Die Benutzeroberfläche wurde erneuert – sie wirkt nun moderner. Der 3D-Slider wird auch unterstützt, allerdings soll dies nur eine bessere "Viewing-Experience" geben – 3D wird (natürlich) nicht unterstützt. Näheres im Changelog.

Spoiler

* Transplanted the full SPC700 + DSP source codes from Snes9x v1.51 into this emulator. As a result, the sound emulation now supports Gaussian Interpolation, and has better accuracy. This fixes some sound problems in Clay Fighter and Mortal Kombat I and II.
* Fixed Mode 7 priorities in games that use this: Contra III's stage 1 (at the loss of some color fidelity). Implementing this required the use of some crazy math hacks and hardware tricks to pull this off.
* Implemented some experimental speed hacks for Super Mario RPG and Kirby's Dreamland. Runs slightly faster (still not full speed) on Old 3DS.
* Implemented hi-res translucency. We get non-flickering emulation of hi-res screens (Secret of Mana, Seiken Densetsu 3, A.S.P. Air Strike Patrol) now as a bonus. As a result, Kirby's Dreamland is now playable.
* Invented a new cheat file format .CHX (text file) so that players can add cheats by using any text editor.
* Centralized the SNES output screen vertically on the top screen.
* Overhauled the user interface to give a more modern look as well as provide additional fonts.
* Added more screen stretch options as requested by many users.
* Added 3D slider support. Pushing up the 3D slider doesn't create any 3D effect, but may create a better viewing experience.
* Removed unnecessary debug messages during start up / shut down of the emulator.
* Fixed a bug when the SRAM still saves randomly when it is set to Disabled.
* Removed memory footprint for storing texture position caches.
* Made this version buildable with libctru v1.2.0 (thanks to Maki-chan) [Note: Building with devkitARM r46 and libctru v1.2.0 will cause a bug where the emulator cannot utilize the full clock speed of the New 3DS.]