Ein Anaglyph-Modus mit konfigurierbaren Farben für jedes Auge wurde hinzugefügt. Neu ist auch eine sogenannte Render-Time-Emulation, die Spiele mit der gleichen Geschwindigkeit wie der Virtual Boy laufen lässt. Zudem wurden einige Bugs gefixt, die Kompatibilität verbessert und Game-Fixes werden nun basierend auf der Spiele-ID angewendet anstatt anhand der Checksumme, womit die Kompatibilität mit ROM-Hacks verbessert wird.
* Added anaglyph mode, with configurable colours for each eye ** 2DS users can configure a depth offset in anaglyph mode, as they have no depth slider * Add render time emulation, including a toggle to turn it off * Fix audio bug in Colony intro in Galactic Pinball * Fix various issues in the Game Boy emulator * Fix Red Alarm wireframe graphics drawing on top of UI * Add a hack for Jack Bros. to make the intro chime play at roughly the correct speed * Apply game fixes based on game ID rather than checksum, for better compatibility with ROM hacks * Increased frameskip aggressiveness to improve performance in Elevated Speed * Update software framebuffer more conservatively to improve performance in Waterworld and 3-D Tetris * Adjusted gamma correction for improved visibility * Fix D-Pad ABXY mirroring having an incorrect right input