Der SysDVR-Client nutzt nun .NET 6 und unterstützt damit auch Apples ARM-Prozessoren. Wer vorher den Client über Rosetta 2 genutzt hat, muss vorher die ARM-Version von .NET 6 installieren.
Das USB-Protokoll wurde verbessert und das Stottern sollte damit behoben sein. Mit den DVR-Patches lässt sich außerdem die Beschränkung bezüglich Video-Aufnahmen in Spielen aufheben. Auch wenn SysDVR nicht verwendet wird, sind die DVR-Patches interessant: Manche Spiele verhindern Screenshots oder legen Copyright-Text darüber – diese Funktionen werden mit den Patches ausgeknipst!
Changelog
* SysDVR-Client is now built with .NET 6, if you're still using .NET 5 you must update. ** Remember to choose the x64 version if your windows install is 64-bits or it won't work. ** If after installing it SysDVR can't find it manually fix your PATH environment variable * Arm "apple silicon" macs are now supported and should work as expected #166 ** If you previously used SysDVR over rosetta you must install native arm .NET and native arm dependencies with brew, refer to the guide for more info. * The USB protocol has been improved, stuttering should be gone now. ** This means that latest client is not compatible with older sysdvr versions and vice versa, make sure to update the sysmodule on your console and reboot afterwards. * Improvements of the video decoding process, the client should use less CPU now. * Now it's possible to set the video player title with the --title command line option #170 * Other minor improvements