Anfang des Jahres wurde angekündigt, dass der Wii-U-Emulator "Cemu" Open-Source werden soll. Dies ist nun geschehen und eine experimentelle Linux-Version wurde ebenfalls veröffentlicht. Außer für Ubuntu muss diese aber noch selbst kompiliert werden.
Der Quellcode von Cemu ist unter der Mozilla Public License v2.0 freigegeben und der Entwickler hofft, dass andere den Linux-Port weiter vorantreiben können. Dieser ist an einigen Stellen noch unfertig, aber es ist ein guter Anfang. Zudem wurden alle Abhängigkeiten, wie etwa SDL und wxWidgets aktualisiert und ein Absturz im H264-Decoder behoben. Call of Duty: Black Ops II sollte nicht mehr abstürzen, genau wie Wind Waker HD, wenn das Spiel für ca. zwei Minuten im Titelbildschirm verbleibt. Unicode-Zeichen im Pfad zur EXE sollten kein Problem mehr darstellen und die Latenz bei Wiimotes wurde verbessert.
Zurzeit wird noch kein Auto-Update angeboten.
Changelog
* Cemu is now open-source! * Preliminary Linux builds are available on github, but be warned that they are still very rough around the edges * Going forward, we simplified the versioning a bit by using shorter version numbers (2.0, 2.1, 2.2, 2.3..) * Updated all dependencies. Most notably SDL (input & motion) and wxWidgets (UI) * Fixed a crash in the H264 video decoder. Resolves crash on Smash title screen * Made nsysnet a little less crash prone. Fixes crash in Call of Duty: Black Ops II * Fixed a logging related crash that could occur under very specific circumstances. Seen in Wind Waker if letting the game idle on the title screen for 2 minutes * Fixed a crash that could happen when the path to Cemu.exe contained unicode characters * Fixed a crash that could happen when loading .elf homebrew * The account list in the title manager save exporter is no longer empty * Latency for wiimotes should be a bit better now * Added symbol/function list to debugger + other small debugger/assembler improvements * Implemented API: coreinit.FSOpenFileExAsync (used by some homebrew) * Many more under-the-hood changes and fixes * Some more work towards a Stop&Restart emulation feature. Not ready yet but we are getting there