Neu in diesem Update ist ein virtueller SPI-Speicher, auf dem die Switch für jeden Controller Daten schreiben und wieder davon lesen kann. Das bietet sich besonders für ältere Nintendo-Controller, wie den Wii U Pro Controller an, da jetzt die Kalibrierung der Analog-Sticks so funktioniert, wie sie soll.
Nach eifriger Arbeit werden nun auch endlich der Microsoft Xbox Elite Series 2 Controller sowie der Gamesir T2a unterstützt.
Ferner werden die Analog-Werte der L-/ und R-Knöpfe des Wii Classic Controllers beachtet, sodass sich diese wie der GameCube-Controller einstellen lassen. Auch funktionieren die Controller Mocute 050 und der 8bitdo Zero wieder ohne Verbindungsprobleme.
* Added support for the following controllers: * * Microsoft Xbox Elite Series 2 Controller * * Gamesir T2a * Updated ips patch set to enable successful pairing of the Xbox Elite Wireless Series 2 controller . * Added file-based virtual SPI flash system. Data such as calibrations can now be stored and retrieved for each controller. * Analog values for L/R on the Wii Classic Controller are now taken into account when mapping controls. This allows for identical trigger behaviour of Gamecube controllers used via a wiimote adapter vs the official USB adapter. * Fixed a regression where Mocute 050 and 8bitdo Zero controllers were disconnecting due to receiving the SetTsi command from the console. * Rumble data sent along with the subcommand report (0x01) is now correctly handled. * Fixed an array subscript partly outside of array bounds warning during compilation of the module.