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MissionControl v0.7.1

Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update ,

MissionControl

Mit diesem Custom-Systemmodul lassen sich fremde Bluetooth-Controller nativ an der Switch nutzen – ohne Dongle oder andere externe Hardware!

Das Wii Balance Board (experimentell) und der 8bitdo SN30 Pro Xbox Cloud Gaming Controller mit der Firmware 2.xx werden nun unterstützt. Wer die Einstellung "disable_sony_leds" genutzt hat, muss auf die neuen, Controller-spezifischen Einstellungen zurückgreifen, da sich der DualShock 4 und der DualSense nun getrennt einstellen lassen. Beim DualSense lassen sich auch die Vibrationsstärke und die Anzeige der Player-LEDs konfigurieren.

Einige Fehler in Bezug auf Wiimotes wurden behoben – hier fungieren die "1"- und "2"-Tasten jetzt auch als "L3" und "R3", wenn ein Classic Controller angesteckt ist. Auch werden Sony-Controller bei geringem Akku nicht mehr vorzeitig getrennt.

Changelog

* Added experimental support for Wii Balance Board.
* Added support for 8bitdo SN30 Pro Xbox Cloud Gaming controller running firmware 2.XX.
* Added mc IPC service for future sysmodule interaction.
* Added config option to disable Dualsense player LEDs.
* Added config option to set Dualsense vibration intensity.
* Split config option for disabling LED lightbar on sony controllers into separate settings for Dualshock4 and Dualsense.
* Inverted logic for controller config options to match other boolean settings.
* Fixed Dualsense player LEDs for controllers updated to newer firmware versions.
* Disabled fade-in effect for Dualsense player LEDs.
* Lowered default vibration intensity for Dualsense controllers to 50%. This should address user complaints of the vibration being too strong and getting picked up by the motion sensors in certain games.
* Fixed a regression in Wii extension controller detection that caused WiiU Pro controllers to be incorrectly identified.
* Wii MotionPlus extension is no longer initialised if motion controls have been disabled in module settings.
* Wiimote buttons 1/2 now act as L3/R3 when a Classic Controller/ Classic Controller Pro extension is connected.
* Tweaked battery level mapping for Sony controllers. Should hopefully reduce instances of controllers with low battery being immediately disconnected without warning.
* Added mutex locks around some sensitive buffer accesses. May improve reliability when pairing controllers.
* Updated npdm json to eliminate warnings when building from source.

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