blackb0x präsentiert zum Jahresanfang eine neue offizielle Version des USB Loader GX! Der Entwickler zeichnete sich schon vorher für einige Mod-Versionen verantwortlich.
Dieses Update kommt mit zahlreichen Neuerungen und Bugfixes. So lassen sich endlich Wii-Spiele von der SD-Karte abspielen und das passende cIOS für ein Spiel wird automatisch erkannt und ausgewählt. GameCube-Spiele können im CISO-Format vorliegen und die Sprache eines Wii-Spiels wird anhand der wiitdb.xml automatisch eingestellt, falls das Spiel die im System-eingestellte Sprache nicht unterstützen sollte.
Neu sind zudem Optionen, um Spiele bis zu ihrer Framebuffer-Breite zu rendern, die Spiele-Anzahl zu verbergen und sich das letztgespielte Spiel zu merken. "Kirby’s Adventure Wii", "Excite Truck" und "Driver: San Francisco" sollte jetzt außerdem fehlerfrei spielbar sein. Der Loader lässt sich auch mit einer Gitarre bedienen und durch die Kanal-Liste kann nun gescrollt werden.
Custom-Kanäle werden nun korrekt gestartet und Homebrews kehren auch wieder zum Loader zurück. Die Anzeige des freien Speicherplatzes auf dem Gerät wurde endlich behoben und das Caching stark verbessert. Der Cover-Download sollte jetzt auch deutlich schneller vonstattengehen; zudem wurde die Qualität der Audio-Dateien verbessert. Nach dem Dumpen eines Spiels dreht sich die DVD nicht mehr weiter und Nintendonts PAL50-Modus kann auf jeden Videomodus angewendet werden.
Zu guter Letzt wurden noch einige Übersetzungen aktualisiert und der USB Loader GX generell auf devkitPPC r41 aktualisiert. Alle Änderungen findet ihr im umfangreichen Changelog.
UPDATE, 02.01., 13:16 Uhr: Gleichzeitig hat blackb0x auch eine Beta-Version des d2x-v11 veröffentlicht. Die RiiConnect24-Kompatibilität wurde behoben und ein EmuNAND funktioniert nun mit UStealth. Danke an Gabberhead für den Hinweis!
Changelog
New * Added the ability to play Wii games from SD cards * Added automatic cIOS selection for games (cIOS changes are recommended) * Added automatic language selection for when a Wii game doesn't support your systems language (requires wiitdb.xml) * Added basic CISO support for Nintendont * Added an option to render games at their framebuffer widths * Added an option to hide or show your game count * Added an option to remember your last played game * Added patches that make Kirby's Return to Dreamland playable (SUKE01, SUKP01 and SUKJ01) * Added cover action options for the list view (download covers or view information) * Added the ability to navigate USB Loader GX via guitars * Added the ability to scroll through the channel grid view * Added support for multiple instances with separate config files (this is mainly a developer feature) * Added support for Devolution's progressive patching and regional emulated memory cards (thanks to xperia64) Fixed * Fixed an issue that made Excite Truck unplayable * Fixed an issue that made Driver: San Francisco freeze after you'd complete the tutorial * Fixed an issue that prevented other homebrew from accessing your USB storage device * Fixed an issue that prevented USB Loader GX from launching custom channel forwarders correctly * Fixed an issue that prevented homebrew from returning you back to USB Loader GX when you exit * Fixed an issue that prevented Devolution from loading games from an SD card (thanks to xperia64) * Fixed an issue that would cause the amount of free space to not be displayed correctly * Fixed an issue that would cause game ID's to be displayed for EmuNAND titles Improved * Drastically improved caching (huge thanks to Oddx for this) * Improved the accuracy of the region information that's displayed in the list view * Improved cover downloading (it refreshes less and it should download more covers) * Improved the quality of the built-in audio files * The DVD should now stop spinning after you've installed a game * Nintendont's PAL50 patch can now be applied to any video mode * Game ID's can now be viewed from the info screen (press 2 when the cursor is over a game) * Some EmuNAND and WAD settings were cleaned up * USB Loader GX can be compiled with devkitPPC r41 * The development environment was overhauled (Visual Studio Code support, Codespaces support etc.) * Some translations were updated (thanks to bjxuf, DDinghoya & Bamsemesteren) * Other miscellaneous corrections and improvements
Danke an Larsenv für den Hinweis!