Heute vor dreißig Jahren erschien der Virtual Boy in Japan – ein Grund für ein neues Release des Virtual-Boy-Emulators Red Viper!
Ein neuer "Multicolor"-Modus wurde hinzugefügt, mit die Farben noch besser umgemappt werden können. Das Circle Pad Pro kann zur Steuerung verwendet werden und durch einen neuen Software-Renderer werden grafische Glitches behoben – dieser ist im Spiel "Golf" automatisch aktiv. Zu guter Letzt läuft das Space Invaders Intro nun in Fullspeed, womit alle offiziell lizenzierten Spiele nun ohne große Glitches und Slowdowns abspielbar sind!
* New "Multicolor" mode, allowing for more versatile color remapping * Circle Pad Pro support * Software renderer to reduce visual glitches, enabled in Golf * Double buffering to hide garbage frames and improve frametime accuracy, enabled in Red Alarm and Bound High * Numerous performance improvements * In particular, interrupt checking was moved from a polling-based system to predicting exactly when the next interrupt will trigger, improving performance particularly in the Space Invaders intro * A ROM can be bundled with a Red Viper CIA, to create what is commonly called a "forwarder" * An error code is now shown when loading a ROM fails * Fix "Discard" not correctly restoring settings for New 3DS Speedup * Fix occasional graphical glitches on touch screen when toggling Home Menu