Hier ist noch ein Update für DSiMenu++.
Boxarts sind wieder zurück und können in "_nds/dsimenuplusplus/boxart" mit der TitleID des Spiels (ASME.bmp) oder dem Namen der DS-ROM (SM64DS.nds.bmp) platziert werden (128×115, 16-Bit, ohne Farbraum-Infos). Diese können auch von GameTDB heruntergeladen werden, müssen aber dann noch in BMP konvertiert werden.
Neben kleinen Design-Anpassungen wurde auch die Möglichkeit hinzugefügt, ein eigenes Bild auf dem Topscreen anzuzeigen. Dazu muss eine "photo.bmp" mit einer Größe von 208×156 Pixeln und den gleichen Eigenschaften wie Cover (s. oben) in "_nds/dsimenuplusplus" kopiert werden.
Changelog
What's new? (Returning from TWLoader) * Box arts/Game covers! Place them in sd:/_nds/dsimenuplusplus/boxart. Can either have the game's TID (ex. ASME.bmp), or the filename (ex. SM64DS.nds.bmp). Must be in .bmp format, with the size of 128x115, with no color space info, and is 16-bit (A1 R5 G5 B5). Box art can be downloaded from GameTDB, but will need to be converted from .png to .bmp. * Shoulder button text now uses the default Nintendo font. What's new? * DSi-exclusive feature: You can now launch DSiWare in .nds format! * That said, you can no longer read .argv files containing the DSiWare path anymore. * Requires Unlaunch 0.9 installed on your DSi, or else the feature won't work. * You can now show a custom photo on the top screen of the DSi/3DS theme! * Goes in sd:/_nds/dsimenuplusplus, must be named photo.bmp, with the size of 208x156, with no color space info, and is 16-bit (A1 R5 G5 B5). * DSi/3DS theme now utilizes NitroFS for reading and displaying top screen graphics from it's own SRL file. (credit to eris for NitroFS code used in NDS_BGMFILER) * DSi/3DS theme: Username and time have been removed from the top screen (at least for now).