Nintendont wurde aktualisiert. Wir bündeln hier einige Versionen, um die Hauptseite nicht so "zuzumüllen".
UPDATE 7: v2.190 wurde veröffentlicht. PATCHSI (in den Optionen als "Native Control") kann nun ausgeschaltet werden, d.h., dass vier originale Gamecube-Controller an die Wii angeschlossen werden können. Außerdem können so ein GBA oder die DK-Bongos angeschlossen werden (obwohl Nintendont die Bongos seit einigen Versionen unterstützt). Allerdings wird somit auch der Bluetooth- und “Return to Loader”-Support entfernt. Kommt euch bekannt vor? Hoffe ich doch!
UPDATE 6: v2.188 ist da. Die titles.txt wurde für einige Triiforce-Spiele aktualisiert und Duplikate wurden entfernt.
UPDATE 5: Ein neues Update. "007: Liebesgrüße aus Moskau" funktioniert nun. Ebenso funktioniert nun die Steuerung in "Aliens Hominid".
UPDATE 4: Man sind die Devs fleißig! v2.186 ist da… Es wurde Unterstützung für "richtige" Spiele-Namen hinzugefügt – einfach die titles.txt in dein "/apps/Nintendont" Verzeichnis hinzufügen. Bei unserem Download ist diese bereits dabei. Der Loader bearbeitet nun die meta.xml selber, so muss man sie nicht selber fixen. Die Spiele "Namco Museum", "Midway Arcade Treasures 2" und einige andere wurden gefixt.
UPDATE 3: v2.183 wurde released.
UPDATE 2: v2.182 ist da. XG3 sollte jetzt anständig laufen. Es wurden wieder einige Spiele gefixt, darunter Ghost Recon und die 007-Reihe.
UPDATE: v2.181 wurde veröffentlicht. Batman Vengeance wurde gefixt und sonst nur interne Änderungen durchgeführt, die die allgemeine Kompatibilität verbessern.
Der Nintendont-Updater wurde verbessert und zeigt nun an, welche Revision gedownloadet wird. Wenn du bereits die aktuellste Revision hast, dann wird nicht aktualisiert. Außerdem wurde Mario Kart GP1 gefixt.
Changelog
v2.190 Fix Native Control/PATCHSI backwards logic. v2.189 Make PATCHSI a menu selectable option (Native Control On means PATCHSI is disabled). v2.188 -Added support for special (Triforce) games in database, which were previously dentified incorrectly -Removed some duplicates from titles.txt (you don't need to update your local copy) -Updated the meta.xml file just so the online version has correct credits Note: Thanks to Xenith and sonictopfan for testing v2.187 -only apply Patch31A0 if the entry point is below that, fixes 007 from russia with love -if PADInit cant be found use SIInit instead to start reading pad inputs, fixes alien hominid controls v2.186 Woops, forgot to remove a sleep command v2.185 -Added database support for those unsightly game names. Copy the included titles.txt to your Nintendont directory -The loader now updates the meta.xml file prior to checking for AHB access, so you don't have to fix the meta.xml file manually. Note: To save space, the database doesn't care about region. v2.184 -searching much more detailed for PADInit so we dont miss it -reworked Patch31A0 to work with negative offsets too, fixes for example namco museum and midway arcade treasures 2 v2.183 -heavly changed the way games will get patched, this file will dynamically replace the game entry point to a custom loader instead of patching the game while reading it, this way games like the 007 series will no longer crash because of changing file locations -wait for PADInit to be called before reporting data in PADRead, fixes games like ghost recon v2.182 -making sure to clear the current stream position after the audio stream ends, fixes xg3 stream looping v2.181 -added 8 new patch patterns for the debug sdk -dynamically calulating the location of SIInterruptHandler instead of using patch patterns using SIInit, this should reduce false positive detections -added a way for the FIFO patch to apply to the debug sdk functions and also fixed a bug in it -added a hack for batman vengeance to skip old debugger code, this should fix it v2.180 -Nintenont updater now shows what revision is being downloaded, and makes sure you don't already have the latest version -Additional minor changes to the updater v2.179 -added safety check for GCAMIdentify patch, fixes mario kart gp1 -other tiny optimizations