In der 3DS-Version wurden einige Fehler behoben und die Applikation prüft vorher, ob eine CFW vorhanden ist (da *hax-basierte Einstiegspunkte nicht funktionieren).
In der Switch-Version wurde eine Verbindung zu PKSM für den 3DS hinzugefügt. So lässt sich eine Speicherdatei von "Pokémon Let’s Go" an PKSM 3DS senden, dort editieren und wieder zurückschicken – und das ganz ohne einen PC! Dieses Feature muss in der Konfigurationsdatei und mit L+R aktiviert werden. Auch wurden in dieser Version wieder einige Fehler behoben.
Checkpoint 3DS Changelog
* Added: a check for *hax environment has been introduced to avoid Checkpoint loading without CFW. * Fixed: buttons are now responsive as before while navigating the UI. * Fixed: Extdata is now restored properly even when files change size.
Checkpoint Switch Changelog
* Added: a bridge functionality between Checkpoint for Switch and PKSM (for 3DS, v6.0.0 and above) has been implemented. * * It allows to send (and then receive back) a save file over the network, to allow manipulations without having to browse your save backups manually on your PC. * * It also needs to be manually enabled by editing your configuration file. Once it's enabled, you can access the bridge by pressing L+R on a valid game. * * This feature currently works only with LGPE. * Fixed: buttons are now responsive as before while navigating the UI. * Fixed: titles with black background are now displayed properly. * Fixed: checkmark color doesn't confuse with title icons anymore. * Fixed: text doesn't bleed textboxes like before anymore.