Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.
Der ARM9-Code der cardEngine lässt sich nun cachen und verbessert somit die Ladezeiten. Mit der nächsten Version von TWLMenu++ wird dies automatisch geschehen. Wenn Spiele mit dieser Version nicht funktionieren, sollte "L" während des Starten gedrückt gehalten werden. Einige Spiele booten wieder, wie Digimon World DS und die Kompatibilität mit iQue-Spielen wurde behoben.
Diese Version kommt allerdings auch mit einer Regression: Metroid Prime Hunters lädt nun ein bisschen langsamer.
What's new? * (@ahezard) arm9 side of cardEngine can now loaded into cached memory region for SDK1-4 games. This slightly speeds up load times for games using those SDKs. Starting with TWLMenu++ v8.0.0, it's loaded there by default. If some games previously working in v0.17.1 aren't working, hold L after pressing whatever button to launch the game, to move ce9 out of cached memory. (Holding L will not work in the Acekard theme.) * (@ahezard) Boot indicator is now set for SDK1-4 games as well. (Was previously only set for SDK5 games.) Fixes support for some games that worked in previous nds-bootstrap versions, such as Digimon World DS, Phineas and Ferb, etc. * (@RocketRobz) Fossil Fighters Champions now works. * (@ahezard) Minimal card DMA implementation. * (@ahezard, @RocketRobz) Proper card/chip ID is now generated for your ROM. May improve some compatibility. * (@RocketRobz) iQue game compatibility fixed. The Only for iQue DS message is no longer shown. Regression * Metroid Prime Hunters may load a bit slower now.