libertyernie hat seine Modifikation des Visual Boy Advance GX aktualisiert.
Super Game Boy Ränder werden nun unterstützt und können geladen werden. Eigene Paletten können nun auch wieder angewandt werden und die Gameboy-Hardware (GB/GBC/SGB/auto) kann selbst ausgewählt werden. Es wurde ein "Fixed Pixel Ration" Modus hinzugefügt und die Real-Time-Clock für Pokémon Silber/Gold/Kristall wurde gefixt. Außerdem kann jetzt zwischen "scharfem" und "softem" Bild gewechselt werden.
Changelog
Changes in 2.3.1:
- Super Game Boy border support
- Borders can be loaded from (and are automatically saved to) PNG files
- Any border loaded from the game itself will override the custom PNG border
- Custom palette support from 2.2.8 restored
- Option added to select Game Boy hardware (GB/SGB/GBC/auto)
- Fixed pixel ratio mode added
- Overrides zoom and aspect ratio settings
- To squish the picture so it appears correctly on a 16:9 TV, you can open
the settings.xml file and add 10 to the gbFixed/gbaFixed value. However,
setting your TV to 4:3 mode will yield a better picture.
- Real-time clock fixes for GB/GBC games, including Pokémon G/S/C
- RTC data in save file stored as little-endian
- Option added for UTC offset in the main menu (only required if you use the
same SRAM on other, time-zone-aware platforms)
- New option for selecting "sharp" or "soft" filtering settings
- "Sharp" was the default for 480p, "soft" was the default for 480i