TWLoader v5.5.0 und NDS-Bootstrap v0.5.0

Robz8 hat seinen TWLoader und NDS-Bootstrap aktualisiert.

DOWNLOAD TWLOADER
DOWNLOAD NDS-BOOTSTRAP

Beim TWLoader werden nun fehlende Dateien direkt beim Start heruntergeladen und ein invertierter DS(i)-Bootscreen wurde hinzugefügt. Bitte löscht die Datei "SD://_nds/twloader/TWLD.twldr", die Homebrew wird eine neue, aktualisierte Version herunterladen. Die VRAM-Boost-Option wurde entfernt und die Seiten in den Einstellungen loopen sich jetzt. Außerdem wurden noch ein paar Abstürze behoben.

Bei NDS-Bootstrap wurde der LRU-Cache von 496 KB DSi WRAM auf 12 MB Main RAM geupgradet, was für schnellere Ladezeiten und ein flüssigeres Gameplay sorgt!

Folgende Spiele werden jetzt unterstützt:

  • Animal Crossing Wild World
  • Legendary Starfy
  • New Super Mario Bros.
  • Pokémon Diamant
  • Pokémon Perl
  • …und einige mehr

Für einige Spiele muss eine Spender-ROM forciert werden (in den Einstellungen von TWLoader) – diese sind:

  • Electroplankton
  • Mario & Luigi: Zusammen durch die Zeit
  • MegaMan Battle Network 5: Double Team DS
  • Pokémon Link!
  • Sonic Rush
TWLoader Changelog

What's new?
* Missing files are now downloaded on startup!
* Added inverted DS(i) boot screen!
* Added per-game option to force-use donor ROM.
NOTE: Please delete TWLD.twldr at "sd:/_nds/twloader". TWLoader will download an updated version.
* Removed VRAM boost option.
* You can loop through the pages in Settings.

Improvements
* Replaced DS and DSi boot jingles with higher quality versions!

Bug fixes
* Random crashes for O3DS users should be fixed. (by @Jolty95)
* If Language is set to System, the H&S message in the DS(i) boot screen will no longer look bugged. (by [@Jolty95](https://github.com/jolty95))
* If the DS(i) boot jingle played first, the rest of the sound effects will no longer be low-pitched.
* Fixed typos inside French translation of the DS(i) boot screen. (by @debilausaure)

Known bugs
* Previews for inverted DS(i) boot screen hasn't been added yet.

MPU settings added for
* New Super Mario Bros.

NDS-Bootstrap Changelog

* LRU cache has been upgraded to use 12MB of main RAM instead of 496KB of DSi WRAM! Expect faster loading, and smoother gameplay!