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Der WiiKey/WASP Fusion funktioniert wieder.
This release fixes broken WKF/WASP support.
Der WiiKey/WASP Fusion funktioniert wieder.
This release fixes broken WKF/WASP support.
Fatcat wird nun anstelle von 7-Zip zum Extrahieren des entschlüsselten NANDs eingesetzt. 7-Zip kommt stattdessen für die HiyaCFW- und TWLMenu++-Archive zum Einsatz.
[Windows] Use fatcat instead of 7-Zip for extracting the decrypted NAND, and use 7za for the HiyaCFW and TWiLightMenu++ archives.
vWii, Wii, Wii: Update iso, wbfs
NKit repariert GameCube- und Wii-Spiele-Abbilder und kann sie für Dolphin verkleinern. Nicht empfohlen.
Das Konvertieren einer NKit-ISO in eine NKit-GCZ funktioniert wieder und Fehler beim Verifizieren wurden behoben. Bei Pfaden wird außerdem das Home-Verzeichnis des Benutzers vorab eingefügt. Mehr Änderungen findet ihr unten im Changelog.
- Added RVT-H Detection. This is not currently supported - An error is thrown and logged - Fixed NkitReencode. It was always reencoding and not copying the NKit file when converting nkit.iso <-> nkit.gcz - Fixed Verify not outputting any log detail messages e.g. When a removed Update Partition is required to verify and was not present - no message was output, it just failed - Moved the SummaryLog to the Processed folder rather than the app folder to make it more obvious - Added settings home support. ~ at the start of a Path will insert the user's home directory (all OSs) - Revert To .Net 4.6.1 - mono wasn't handling 4.7.2 very well. The app well be ported to dotnet core 3 soon - ProcessorApp: Added failure message to log errors (same as cmldline exe output) - ProcessorApp: Disabled the checkbox for 'Remove and Preserve Wii Update Partitions' when Recovering or Converting to iso - ProcessorApp: Fixed checkbox for 'Remove and Preserve Wii Update Partitions' not being set on app load - ProcessorApp: Fixed progress .1.2.3... text alignment in the log output - ProcessorApp: Fixed the output log being truncated when a partition ID contained a null char
Swiss auf dem GameCube unterstützt jetzt Serial Port 2 auf den Konsolen, die diesen besitzen! Dafür wird ein kleiner Adapter benötigt. Die Alternate-Read-Patches sind jetzt Standard und wurden neu geschrieben. Sie kommen mit besserer Kompatibilität und Zwei-Disc-Support daher, aber noch ohne Audio-Streaming. Der umfangreiche Changelog kann auf GitHub gefunden werden.
3DS, 3DS: Update, DSi, DSi: Update backups, DS, DSi
Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.
Farbkorrekturen für den Splashscreen, das Schnellmenü und das DSi-Theme werden jetzt auf dem DS Phat angewendet und einige kleinere Design-Fehler und sonstige Bugs wurden behoben.
What's new? * retrogamefan: Added AP-patch for Artemis translation of Mugen no Frontier Exceed: Super Robot Taisen OG Saga. * DS Phat: Color correction is now applied to accommodate DS Phat screens! * Applies to TWLMenu++ splash, Quick Menu, and DSi theme. * (May not work on the DS Phat models with 4 brightness levels, even if you can't set them in the console menu (at least without FlashMe).) * (@Epicpkmn11) DSi/3DS theme: Fading is now faster. * (@Epicpkmn11) DSi theme: Icons now only drop in once. * Per request from @Epicpkmn11, per-game settings are now shown for newer homebrew, with the defaults being direct boot and DSi mode. * (May not work in Acekard theme.) Bug fixes * Sleep patch is now forced for DSTT and it's clones, if used on DSi/3DS consoles. * Quick Menu: Pictochat and Download Play now boot on flashcards. * DSi/Saturn theme: (Hopefully) Fixed Manual icon being overwritten. * (@Epicpkmn11) DSi/3DS/Saturn theme: Fixed cheat description crash. * (@chyyran) akmenu: Fixed corrupt icon when setting unknown banner.
Neben der Unterstützung für den Retrode USB-Adapter lässt sich die aktuelle Uhrzeit im Emulator anzeigen, sowie ein Spiel mit "L+R+START" beenden. Auch wurden die Knopfbelegungen jeglicher SNES-Peripherie und der ZL-Knopf des Wii U GamePads korrigiert. Die Geschwindigkeit des SuperFX2 wurde behoben, sodass "Yoshi’s Island" nicht mehr zu schnell läuft und "Dragon Ball Z Hyper Dimension" zeigt keinen Blackscreen mehr an.
* Added retrode support (thanks revvv!) * Added L+R+START trigger to go back to emulator * Added option to show local time * Fixed buttons for all SNES peripherals (thanks niuus!) * Fixed bg_preview image (thanks Tanooki16!) * Fixed ZL button mapping for Wii U GamePad * Fixed SuperFX2 Core Speed (Yoshi's Island was running too fast) * Fixed Dragon Ball Z Hyper Dimension black screen * Reduce compile time by unmacro Tile file
3DS, 3DS: Update, DSi, DSi: Update backups, DS, DSi
Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.
Grafische Fehler in einigen Homebrews wurden behoben, indem der Bootloader in die VRAM-Bank D verschoben wird.
Bug fixes (DSi/3DS) * Fixed bug where first heap function would be patched for a flashcard game loaded into RAM. * hb: bootloader is now moved to VRAM bank D, to fix graphical glitches in some homebrew.
Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update screenshot, upload, Video
Die Homebrew wurde komplett neu geschrieben und erlaubt jetzt, per Konfigurationsdatei einen eigenen Hoster und ein eigenes Theme festzulegen. Enthalten sind die beiden Bilderhoster "lewd.pics" und "0x0.st". Die UI scrollt nicht mehr so langsam und Thumbnails für Videos werden auch angezeigt.
Diese Version behebt lediglich einige grobe Fehler und Abstürze. So startet Wii Sports Club nun, die Perfomance mit verbundenen Wiimotes wurde verbessert und das Starten von Spielen im Vollbildmodus funktioniert wieder, wenn die UI-Vollbild-Option aktiviert ist.
Gelöschte Spiele und die durchschnittliche Spielzeit werden nun angezeigt und die Formatierung wurde angepasst. Außerdem werden nie gespielte Spiele nicht mehr als erstes angezeigt, wenn nach "zuerst gespielt" sortiert wird.
* Deleted games are now shown! * Average play time per launch is now shown * Formatting has been improved * * Everything should now be more readable :) * Never played games are no longer first when sorting by "First Played"
Vor einem Update sollten alle Unterordner in "/3ds/vice3ds/" gelöscht werden. Auch wird die DSP-Firmware für die Sound-Ausgabe benötigt, die mit DSP1 gedumpt werden kann. Wenn die Datei “/3ds/dspfirm.cdc" schon existiert, ist das nicht mehr notwendig.
Die Perfomance wurde stark verbessert und die reSID Sound-Engine wird jetzt unterstützt. Sie ist allerdings nur auf dem New3DS voreingestellt, da sie sehr ressourcenhungrig ist. Eine Hilfe-Funktion wurde integriert und die Buttons des Emulators lassen sich frei auf dem Touchscreen verschieben, wenn die Option "Edit bottom screen button positions" in den VICE-Einstellungen unter "Misc." aktiviert wird. Zu guter Letzt gab es wie immer auch etliche Fehlerbehebungen.
* enhancement: major performance increase by optimizing and merging top (SDL) and bottom (citro3D) screen update routines * enhancement: reSID sound engine support. Default engine is fastSID for O3DS, reSID for N3DS. reSID is more performance-hungry that fastSID, but sound is by far better. To change this setting, open VICE menu and go to "Machine settings" -> "Model settings" -> "SID settings" -> "SID model" * enhancement: new help screen to show all current button functions (in emu and in menu) * enhancement: soft button positions can now be changed by activating edit-mode (VICE menu: "Misc" -> "Edit bottom screen button positions") and dragging the soft buttons with the stylus. New positions are saved when saving settings * enhancement: applying default setting will not require restart anymore * enhancement: config files (vicerc, ROMs, icons etc.) are stored internally per default, files on SD card override internal files. Added menu entry in "Settings" menu to copy all internal config files to SD card. * optimization: remove SDL joystick - all 3ds buttons and pad directions are now "keys" for vice3DS. These keys can be mapped to C64-joysticks via definition of keysets. * optimization: define all default settings in code, no sdl-vicerc config file needed anymore * optimization: optimize compiler flags for speed * bugfix: eliminated sound distortions when using bottom screen (result of performance increase) * bugfix: some soft buttons wouldn't unstick, fixed bug in MaxScreen softbutton * multiple other small enhancements, optimizations and bug fixes
3DS, 3DS: Update, DSi, DSi: Update backups, DS, DSi
Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.
Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.
Wie immer wurden die Widescreen-Hacks aktualisiert und Fehler behoben. NDS-Bootstrap lässt sich jetzt auch ohne SD-Karte ausführen, um bspw. Spiele von der Flashkarte zu starten.
What's new? (3DS) * (@vaguerant) 30 new and 5 updated (FIFA 08, Sokoban DS) widescreen hacks. What's new? (DSi/3DS) * Moved nds-bootstrap (non-hb) .nds files to the general _nds folder. * As support for CycloDS iEvo has been added, it is no longer in DSi&3DS - SD card users/_nds/. * Flashcard's BOOT.NDS: Re-added DSi-extended binary loading. What's new? (DS) * Renamed nds-bootstrap-???.nds to b4ds-???.nds in Flashcard users/_nds/. Bug fix * R4 theme: Fixed GBARunner2 not booting. Known bug (DS) * Last-ran game cannot be autobooted. * For now, you will need to start the game through the quick menu.
* nds-bootstrap can now be run without an SD card! It should now work on CycloDS iEvolution flashcards. NOTE: nds-bootstrap has not been tested there, so it is unknown if it will work or not. * Improved SDK1-4 game compatibility for R4 Ultra, if directly accessing it's microSD slot. What's new? (DS) * Renamed nds-bootstrap-release.nds to b4ds-release.nds.
Die Switch-Firmware v9.x wird jetzt unterstützt.
Danke an Tarik für den Hinweis!
USB-Tastaturen funktionieren nur, wenn "Native Controls" auf "aus" sind. Wenn die Option stattdessen aktiviert ist, kann die originale GameCube-Tastatur verwendet werden, die über die GameCube-Anschlüsse der Wii eingesteckt wird.
- forgot to update small part of code for majoras mask patch - added yet another redirection patch to pso ep 3 which should fix some crashes when cheats or debugger is used - only allow usb keyboards when native controls are off, or else it would make it impossible to use a real gc keyboard in native mode if wanted
Das Flackern des Bildschirmes auf dem 3DS wurde behoben, wenn das On-Screen-Display aktiviert ist.