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MissionControl v0.13.3

Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update ,

MissionControl

Mit diesem Custom-Systemmodul lassen sich fremde Bluetooth-Controller nativ an der Switch nutzen – ohne Dongle oder andere externe Hardware!

Die kürzlich erschienene Firmware 20.2.0 wird jetzt unterstützt. Zudem kann der Xbox Elite v2 Controller wieder auf der Firmware 20.x.x gekoppelt werden.

* Added support for firmware 20.2.0
* Fixed incorrect offsets in exefs patches for 20.x.x affecting xbox elite v2 controller pairing

Atmosphère v1.9.2

Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update

Atmosphère

Custom Firmware für die Nintendo Switch.

Die neue Firmware 20.2.0 wird jetzt unterstützt und das erzwungene Aktivieren von USB 3.0 sollte auf 20.1.0+ wieder funktionieren.

Hekate und sys-patch sollten weiterhin funktionieren.

* Basic support was added for 20.2.0.
* USB 3.0 support force-enable was fixed for 20.1.0+.
* General system stability improvements to enhance the user's experience.

Luma3DS v13.3.3

3DS, 3DS: Update

Luma3DS

Luma3DS ist die beliebteste Custom Firmware für den Nintendo 3DS.

Dieses Update behebt Bildschirmflackern und Einbrenn-Probleme, die manchmal auf IPS-Bildschirm auftreten konnten, wenn Splash-Screens benutzt werden. Zudem wurden weitere Display-bezogene Probleme behoben – Näheres im Changelog.

Changelog

* Fix screen-flickering and burn-in issues sometimes happening on IPS screens (usually after using the splash screen feature)
** This was caused by the very old code we were using disabling PWM and signal on screen "deinit" but forgetting to cut off the voltage to the LCD panel and to the backlight(s), causing official driver to misdetect state. This is now fixed
** Improved LCD controller initialization. While some technical debt remains, this fix should cover the vast majority of issues people were having
* In "Change screen brightness" submenu, fix limit calculation errors. Additionally, because the underlying GSP allows it, allow luminance slightly above preset 5
** This is because the fact that even though only the OG O3DS model has a feature where luminance is increase when plugging the adapter in, all models have an extra (unused) brigthness level provisioned for this
* Fix N3DS-only issue where using "DSi Autoboot" + power-saving mode both enabled would lead to the DSi software "rave party" effects
** This is fixed by zerofilling N3DS-only adaptive backlight registers that are active even when the SoC is in O3DS mode, contrary to what Nintendo's drivers expect (and thus leave the registers uninitialized in TWL_ and AGB_FIRM). This bug can only happen with Luma3DS's "autoboot" feature as the registers are initialized by NATIVE_FIRM and survive reboot
* Further improvements to overall system stability and other minor adjustments have been made to enhance the user experience

System-Update 20.2.0 für Switch und Switch 2 veröffentlicht

Nintendo Switch, Nintendo Switch 2

Nintendo hat heute ein System-Update für die Switch und Switch 2 veröffentlicht.

Dieses Update behebt einen Fehler, bei dem die Altersbeschränkungen bei einem System-Transfer nicht auf die Switch 2 übertragen wurden. Auf der Switch 2 wurde zusätzlich ein Problem behoben, bei dem die Suche nach Netzwerken in den Interneteinstellungen nicht endete.

Es liegen bisher noch keine Informationen vor, ob Atmosphère weiterhin funktioniert.

SaltyNX v1.3.0 und FPSLocker v2.2.0 -> v1.3.1 und v.2.21

Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update

SaltyNX

Code-Modifikationen on-the-fly durchführen.

FPSLocker

Bildwiederholrate und Framerate des Spiels über ein Overlay anpassen.

UPDATE, 13.07.25, 18:46 Uhr: Beide Homebrews haben ein Update bekommen. Die Bildwiederholrate für das interne und für externe Displays lässt sich nun separat einstellen.

UPDATE, 12.07.25, 22:17 Uhr: SaltyNX hat ein stilles Update bekommen.


Wenn die Switch gedockt ist, lässt sich die Refresh-Rate des externen Displays nun auf bis zu 120 Hz einstellen. Die Refresh-Rate des Switch-OLED-Bildschirms lässt sich außerdem auf 45 Hz runterstellen. Näheres in den Changelogs.

SaltyNX Changelog

v1.3.1:
* Separate display sync for handheld and docked (Requires FPSLocker 2.2.1+ for proper support)
* Fix memory leak related to reading external display's config (it was crashing system)
* Give an option to measure game files read speed if filestats.flag exists

v1.3.0:
* Shadow update 12.07.2025 17:09 GMT: Fixed an issue with improperly reporting link rate in some situations.
* Add support for overclocking compatible external display's refresh rate up to 120 Hz
* Add support for downclocking OLED internal display refresh rate down to 45 Hz
* Add support for downclocking Retro Remake SUPER5 refresh rate down to 40 Hz (with initial support for other Retro Remake displays)
* Fix an issue with not clearing shared memory after application is closed, resulting in tools such as Status Monitor and FPSLocker reporting false values

FPSLocker Changelog

v2.2.1:
* Separate Display Sync for handheld and docked

v2.2.0:
* Add support for 720p/1080p docked mode refresh rates: 70, 72, 75, 80, 90, 95, 100, 110, 120 Hz (Requires SaltyNX 1.3.0+)
** Add wizard for testing refresh rates from 70 up to 120 Hz for 1080p (for 720p it automatically unlocks all refresh rates supported by your display)
** Not all displays supporting 1080p signal with refresh rates higher than 75 Hz can be set to those higher refresh rates, more in README.
* Add support for changing refresh rates for Switch OLED and Retro Remake OLED displays. (Requires SaltyNX 1.3.0+)
** For Switch OLED it comes with auto gamma curve adjustments on hardware level that are trying to reproduce original colors as close as possible, but because of nature of such approach it's not possible to do it perfectly (the worst case is at ~60% brightness using 45 Hz). With that also comes another issue, the lower the refresh rate the lower max brightness.
** For Retro Remake SUPER5 first revision users, you must enable Retro Remake Mode in Display Settings. That is because we can't differentiate between first SUPER5 and already existing InnoLux display. That option won't show up for other users.
* Load game titles in background, resulting in faster boot times when game is not running
* Add support for languages: German, French, Russian, Brazilian Portuguese, Chinese Simplified (UI was redesigned to give them more space for text), it's set based on system language. You can force back English if you prefer.

nds-bootstrap v2.7.2

3DS, 3DS: Update , ,

nds-bootstrap

Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.

Einige seit Version 2.5.0 auftretende Freezes, unter anderem in Pokémon Schwarz 2/Weiß 2, wurden behoben.

* Fixed an overlooked bug which has occurred since v2.5.0 (from implementing the color LUT/DS Phat color feature) where the following games would randomly freeze when streamed music is being played:
** Elite Beat Agents
** Pokemon Black 2 & White 2 (Title Screen)
** Stitch Jam
** and possibly more which have not been tested

stroopwafel v1.3 und wafel_usb_partition v2.1

Wii U, Wii U: Update , ,

stroopwafel

Patches für IOSU zur Benutzung mit minute.

wafel_usb_partition

Mit diesem stroopwafel-Plugin lassen sich partitionierte USB-Geräte an der Wii U benutzen.

Das GamePad schaltet sich nun korrekt aus, wenn die Konsole im Wii-Modus ausgeschaltet wird. Bei wafel_usb_partition wurden die Dateinamen geändert, sodass diese ohne Umbenennen in den SLC kopiert werden können. Auch wurde die Kompatibilität mit dem USB-MLC-Plugin verbessert.

stroopwafel Changelog

* fix gamepad not turning off when shutting down vWii
* add trampolines for NSEC and BSP
* option for plugins to override haidev

wafel_usb_partition Changelog

* updated filenames
* improve compatibility with USB MLC plugin

NUSGet v1.4.2

vWii, Wii, Wii: Update ,

NUSGet

Moderne, plattformunabhängige Alternative zum NUS Downloader mit dem sich kinderleicht IOS, Kanäle und Systemmenüs legal vom Nintendo-Server laden lassen.

NUSGet zeigt nun eine Fortschrittsleiste für den ganzen Prozess an, zumindest bei Wii- und vWii-Titeln. Zudem kann das Farbschema und die Sprache manuell in den Optionen festgelegt werden. Unter macOS wurde die Konfiguration von "~/.config/NUSGet/" in den passenderen Ordner "~/Library/Application Support/NUSGet/" verschoben.

* NUSGet now displays a progress bar below the log text showing the download progress for the TMD, Ticket, and each content individually.
** Please note that currently this feature is only supported for Wii/vWii titles, as it depends on features in libWiiPy that are not present in libTWLPy at this time.
** As a result of the download progress being shown visually, the log text box has been made a little shorter, because you don't need to be able to see back very far in most cases.
* You can now manually set NUSGet's color scheme via Options -> Theme in the menu bar.
* You can now manually set NUSGet's language via Options -> Language in the menu bar.
* NUSGet now stores its config file in ~/Library/Application Support/NUSGet/ on macOS, instead of ~/.config/NUSGet/.

USB Loader GX v4.0 r1283

vWii, Wii, Wii: Update ,

USB Loader GX

Der USB Loader GX ist der beliebteste USB-Loader für die Wii und den Wii-Modus der Wii U.

UPDATE, 04.07.25, 18:25 Uhr: Wer die ZIP vor diesem Zeitpunkt heruntergeladen hat, sollte diese bitte neu herunterladen, da diese rekompiliert wurde.


Dieses Update behebt einige Probleme vom letzten großen Update. So wurden Abstürze beim Laden von NTFS-Partitionen und ein Problem beim Erkennen von Partitionen auf Festplatten behoben. Verbessert wurde außerdem die Berechnung von Parttiionsgrößen und die Reaktionsfähigkeit der Oberfläche.

New/Improved
* Improved how partition sizes are calculated and refreshed
* Improved GUI responsiveness by adjusting when the cache is loaded
* Improved how a region patch is applied for Japanese GameCube games
* Updated the Korean translation (thanks to DDinghoya)
* Improved GitHub CI

Fixed
* Fixed crashes when using NTFS partitions
* Fixed some partition detection issues

TWiLight Menu++ v27.16.0 mit nds-boostrap v2.7.1

3DS, 3DS: Update , ,

TWiLight Menu++

Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.

nds-bootstrap

Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.

Die Übersetzungen wurden aktualisiert und auf GitHub steht eine höherwertige Version des DSi-Themes zum Download bereit. Save-Relocation kann deaktiviert werden, was bedeutet, dass bspw. Fan-Übersetzungen den gleichen Speicherstand wie das Original-Spiel benutzen. Zudem werden nun auf dem 3DS Farbfilter korrekt auf DSi- und DSi-enhanced-Spiele angewendet.

nanddumper@IOS v1.0

vWii, Wii, Wii: Neu ,

Thepikachugamer hat einen simplen und schnellen NAND-Dumper für die Wii und den Wii-Modus der Wii U veröffentlicht.

nanddumper@IOS

Ein schneller, simpler NAND-Dumper für die Wii und den Wii-Modus der Wii U.

Dieser benutzt das Backup-Format von BootMii und somit lassen sich diese Backups auch damit wieder einspielen. Im Gegensatz zu BootMii kann auch direkt auf ein USB-Gerät gedumpt werden.

Es werden mindestens 512 MB freier Speicherplatz benötigt. Die Backups werden im Ordner "/wii/backups/" abgelegt.

ModMii v8.0.4

vWii, Wii, Wii: Update

ModMii

ModMii ist ein PC-Tool, welches Schritt-für-Schritt durch den Modding-Prozess der Wii, der Wii U und ihrem Wii-Modus leitet. Außerdem lassen sich damit kinderleicht USB-Loader und SNEEK einrichten.

Diese Version aktualisiert wieder einige Tools, Homebrews und behebt kleinere Fehler. Zudem wurden einige veraltete Tools ersetzt. Näheres im Changelog.

Changelog

* USB Loader GX updated to v4.0 r1282 final! Thanks blackb0x!
* ModMii's App update checks are now able to distinguish between USB Loader GX v4.0 r1282 test versions versus its final version.
* Adjusted the USB Loader GX download to alway retrieve the latest version from the developer's github instead of oscwii.org; change made at the developer's request.
* During oscwii update checks, Wii apps will get updated immediately if an app's folder exists but is missing boot.dol\elf or meta.xml files.
* Updated UWUVCI on ModMii Classic's Download Page 5 to download and extract its zip instead of the exe installer which can no longer install itself silently.
* Alternate hashes accepted as valid for applicable downloads to align with rustii NUS downloads\implementation.
* Added BlueBomb (info and link only) to ModMii Classic's Download Page 2. Also updated the description of ThemeMii Mod on Page 5 describing how it cannot download base app files but users can retrieve them from ModMii.
* Added d2x-cios-installer-vwii & d2x-cios-installer to ModMii's File Cleanup list.
* Replaced Dump Mii NAND with nanddumper@IOS (thanks thepikachugamer!) on Download Page 2 and in vWii guides. nanddumper@IOS is now also mentioned in Wii guides as an alternative to Bootmii to make NAND backups for those users that have a Hard Drive but not an SD Card.
* If a disc-based exploit is selected in vWii-Only ModMii Wizards the WiiU Browser-Exploit will no longer be included as a secondary exploit option. This is to avoid confusion and the unnecessary downloading of Aroma, EnvironmentLoader, Nanddumper & CompatTitleInstaller.
* Added additional method (DiskPart) in applicable guides to convert Partition Style to MBR for SD Cards and Hard Drives. Also removed the Windows Disk Management method from SD Card MBR conversion options since this method does not work for removeable disks. Added spoiler buttons to toggle between MBR conversion options.
* Updated MyMenuifyMod warnings to clarify only v2.0 or older is dangerous on vWii; ModMii still recommends csm-installer.
* nand-aes-dump.exe is no longer used as part of ModMii's process to extract nand.bin's to use as an EmuNAND. ModMii now uses a slightly faster\simpler method that also supports nands dumped using nanddumper@IOS (nand-aes-dump does not support nands dumped using nanddumper@IOS).
* Filesize sanity checks are now also conducted when inputting a 2nd nand.bin to clone or defragment.
* ModMii now fixes user path inputs if forward slashes "/" were entered instead of back slashes "". This was only ever an issue if running ModMii as Admin.
* Updated bundled version of WiiPy to fix a bug that would occur if channels were installed to EmuNANDs they would not display when using NEEK. They would show up in dolphin however, which is why this issue was not noticed sooner. Older versions of ModMii already had this fix applied during update checks since April 22, 2025.
* Fixed a rarely encountered bug where some downloads were skipped if included in the same queue (e.g. Region-Select-NUS-v2[E].wad & vWii-Region-Select-NUS-v2[E].wad). It only occurred when downloading certain Wii and vWii items in the same queue.
* Fixed bug when generating a vWii-Only ModMii Wizard guide if just one disc-based exploit was selected.
* Other minor changes and cleanup.
* In loving memory of pyorot aka shoutplenty; his light burned too bright and too fast. He will be forever missed and remembered by those he touched. RIP my friend.

USB Loader GX v4.0 r1282

vWii, Wii, Wii: Update ,

USB Loader GX

Der USB Loader GX ist der beliebteste USB-Loader für die Wii und den Wii-Modus der Wii U.

Der Changelog dieser Version ist wirklich massiv! Hier ist, was sich alles geändert hat!

Weiterlesen "USB Loader GX v4.0 r1282"

TWiLight Menu++ v27.15.1 mit nds-bootstrap 2.6.2

3DS, 3DS: Update , ,

TWiLight Menu++

Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.

nds-bootstrap

Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.

Der eingebaute Bildbetrachter zeigt nun Bilder im RGB565-Format an und mit "A" lässt sich der Dithering-Modus ändern. Näheres im Changelog auf GitHub.

In nds-bootstrap wurde ein Bug behoben, bei dem DSi-enhanced ROMs ohne DSiWare-/DSi-Spender-ROM nicht mehr im DSi-Modus starteten.

UPDATE: Der Beitrag wurde kurz nach Veröffentlichung mit Infos zum nds-bootstrap Update v2.6.2 erweitert.

nds-bootstrap v2.6.1

3DS, 3DS: Update , ,

nds-bootstrap

Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.

Mehr ROMs werden nun vorabgeladen, um die Performance zu verbessern und eine DSiWare-ROM kann als Spender-ROM gesetzt werden, damit ein höherer Cluster-Cache genutzt werden kann. Zudem funktioniert die Verbindung mit "My Pokemon Ranch" auf der Wii wieder.

Changelog

What's new?
* DSi/3DS: Added ROM pre-load settings (automatically activated) for more games for improved ROM reading:
** Dragon Ball: Origins (Sound data)
** Dragon Ball: Origins 2 (Sound data)
** Dragon Ball Z: Supersonic Warriors 2 (Character sprites and sound data, the latter for 3DS)
** 3DS: Kamen Rider: Dragon Knight (Everything except sound data)
* A DSi-Exclusive/DSiWare ROM can now be used as a donor ROM in order to increase the cluster cache from 6KB (0x17B0) to 12KB (0x3000) when running a DSi-Enhanced game in DSi mode. This can be useful if nds-bootstrap shows An error has occurred. due to ROM cluster fragmentation, and you don't feel like reformatting the SD card to de-fragment the ROM.
** If you are using a DSi, then TWLMenu++ has already set a donor ROM automatically after booting for the first time.

Bug fixes
* DSi/3DS: Fixed crashing with a communication error when selecting anything after connecting to My Pokemon Ranch on Wii.
** The crash was caused by not reading the sound data due to the pre-loaded ROM data map getting cleared after selecting the Connect to Wii option in the Gen 4 Pokemon games.
* DSi/3DS: Fixed a bug which lasted since v1.0.0, where the "Wanted!" feature in Assassin's Creed II: Discovery would crash with both screens nearly white, and no DSi/3DS camera image on the top screen.