Zum Inhalt springen
Menü

Theme ändern
Unterstütze uns
PayPal-Logo Patreon-Logo
Abonniere uns per RSS Folge uns auf X (ehem. Twitter) Like uns auf Facebook Trete dem WiiDatabase-Kanal auf Telegram bei und erhalte alle News sofort!

Wir hosten zurzeit 648 Homebrews mit über 4.283.419 Downloads!

Nützliche Links
Kategorien
Archiv
Über uns

SNES9x 3DS v0.41

3DS, 3DS: Update ,

bubble2k16 hat seinen SNES-Emulator für den 3DS aktualisiert.

DOWNLOAD

Die SuperFX-Emulation wurde verbessert und experimentelle Speed-Hacks für einige Spiele wurden hinzugefügt. Einige Glitches in Mode-7-Spielen wurden gefixt, wenn das Spiel länger gespielt wird und graphische Glitches in Power Rangers Fighting Edition sollten ebenfalls der Vergangenheit angehören. Das Laden von mehreren ROMs hintereinander sollte das Laden der ROM nicht mehr verhindern. Natürlich gab es auch wieder einige Bugfixes und die Kompatibilität wurde verbessert.

- Fixed some transparency issues with Saturday Night Slam Master and Ghost Chaser Densei.
- Updated SRAM saving timing.
- Minor optimisation for SuperFX emulation.
- First implementation of speed hacks (experimental for F-Zero, Axelay, Super Mario Kart, Yoshi’s Island) for some very small speed improvements.
- Modified some debugging stuff.
- Fixed some mode 7 glitches when a mode 7 game (like Super Mario Kart) has been running for more than a few minutes
- Implemented palette flickering hack for Front Mission Gun Hazard, Bahamut Lagoon.
- Implemented hack for Power Rangers Fighting Edition to prevent graphical glitches
- Implemented hack for delayed SRAM (per 1 minute) saving for Star Ocean
- Fixed the problem of loading up too many different ROMs once after another, causing the loading to finally fail.
- When loading a game without settings, reset the frame rate setting to be based on the game's region.

Luma3DS v6.1.2

3DS, 3DS: Update , ,

Luma3DSAuroraWright hat ihre CFW für den 3DS aktualisiert.

DOWNLOAD

Die NATIVE_FIRM 1.x und 2.x werden nun im sysNAND mit dem FIRM-Write-Patch unterstützt, damit kann jetzt auf jeder Version aktualisiert werden, ohne A9LH zu verlieren. Die Länge und die PIN selbst können jetzt einfacher geändert werden und die PIN-Datei wird gelöscht, wenn die PIN deaktiviert wird. Der TWL-Dev-Launcher-Patch wurde entfernt, da er nicht mehr benötigt wird und Inkompatibilitäten mit vielen DS-/DSi-Spielen verursacht.

- 1.x and 2.x NATIVE_FIRM are now supported on SysNAND with the FIRM writes patch, this allows you to update retaining A9LH on every system version.
- PIN changes: you can now set the PIN length and easily change the PIN (you will get a prompt when exiting the config menu, which can be skipped with START), booting SAFE_MODE is easier with a PIN, the PIN file gets deleted when disabling the PIN lock.
- The TWL dev launcher patch has been removed as it's no longer needed and causes incompatibilities with a lot of NTR/TWL games.
- New config.bin format which allows to automatically discard the configuration as soon as it becomes incompatible with new Luma3DS releases.
- Large amounts of code refactoring and cleanups.

NitroHax v0.96.NTR

3DS, 3DS: Update , ,

NitroHaxahezard und Apache Thunder haben NitroHax aktualisiert.

DOWNLOAD

NitroHax läuft nun im TWL-Modus und schaltet dann beim Starten eines Spiels in den NTR-Modus um. Das heißt, es wird keine gepatchte TWL_FIRM mehr benötigt! Zudem wird vor dem Starten eines Spiels jetzt ein Bootsplash mit Sound angezeigt. In dieser Version ist allerdings die Touch-Steuerung nicht funktional, daher müssen die Knöpfe benutzt werden. Näheres im Changelog.

- Boot Splash and MaxMod audio system implemented. Boot animation and sound now plays just prior to launching the game.
- Debug squares disabled. They clash with the new bootsplash. A debug build will be provided with them enabled for those who need to report an issue with a card not working.
- All commits going back to Mar 30, 2016 have been undone to ensure this works properly with ahezard's fork of libnds and that it operates correctly in TWL mode.
- Touch screen controls for the UI seem to be broken right now. Button controls still work. This will be fixed by ahezard at some point. Most likely something in his libnds fork or something in the UI code needs to be updated to work correctly in TWL mode.
- runCheatEngine call in main.cpp moved into the while loop. This allows the program to break and exit if the error screen for no cartridge is triggered. Now the user can press any button/touchscreen while on that error screen to have it fade out and exit back to home menu. :D

SNES9x 3DS v0.40

3DS, 3DS: Update ,

bubble2k hat seinen SNES-Emulator für den 3DS aktualisiert.

DOWNLOAD

Cheats werden jetzt experimentell unterstützt. Dazu wird eine .CHT-Datei benötigt, der Speicherstand kann dadurch beschädigt werden! Turbo-Buttons können nun pro Spiel aktiviert werden, zudem kann die Lautstärke verstärkt werden. Die Dialogränder bei Secret of Mana sind korrekt blau und es gab einige Grafik- und allgemeine Fixes, auch für Mode-7-Spiele. Näheres erfahrt ihr im Changelog.

- Experimental cheat feature. Requires you to have the .CHT file
(May corrupt your save game, use at your own risk)
- Added settings to enable turbo buttons (per game)
- Added settings to allow user to amplify volume (per game)
You can amplify between 1.0 - 3.0x with 0.25x steps in between.
(beware of sound clipping that results in terrible sounds)
- Palette hack for Secret of Mana to ensure that the dialog borders are blue (the bottom status window still behaves oddly due to palette changes)
- Transparency fixes:
o Legend of Zelda's prologue's dark room
o Reported dark tints on several games like Doremi Fantasy, Bomberman, Secret of Mana, Chrono Trigger
o Gradient shading on dialog boxes for Chrono Trigger and Final Fantasy III (battles) appear correct.
- Fixed window clip problems.
- Fixed mode 7 glitches causing mode 7 bugs in Secret of Mana, NHL 94, Magical Quest 3
- Fixed a number of sprite clipping problems
o Megaman 7's Dr Wily's spaceship in the intro now pans in from the left correctly
o Tales of Phantasia's trainee's sprites (after the intro) now clips correct
- Fixed color inconsistency causing some white sprites to be visible on a white background
(eg. in NHL's EA Sports intro screen)
- Added speed hack for games that use the WAI instruction
(esp Donkey Kong Country 1, 2, 3 should see a good speed increase)
- Added hack to avoid hiding sprites even if they exceed the maximum number the real hardware can display.
Apparently, this fixes the missing cursor in Final Fantasy III.
- And other bugs.

Ultimate Web Forwarder Maker for 3DS v1.0

3DS, 3DS: Neu

Ultimate Web Forwarder Maker for 3DS_32512Asdolo hat ein PC-Programm zum Erstellen von Website-Shortcuts für den 3DS veröffentlicht.

DOWNLOAD

Eine WiiDatabase.de-CIA gibt’s hier (QR-Code)!

Mit diesem Programm kannst du Website-Shortcuts erstellen, die CIA muss dann mit einem CIA-Installer installiert werden. Diese startet dann den Internetbrowser mit der angegebenen URL. Das Programm sollte selbsterklärend sein.

Ultimate Web Forwarder Maker for 3DS scrot2

3DS Multi EmuNAND Creator v1.6

3DS, 3DS: Update ,

3DS Multi EmuNAND CreatorDarkMatterCore hat seinen Multi EmuNAND Creator für den 3DS aktualisiert.

DOWNLOAD

Mit diesem Tool kannst du (wie der Name schon sagt) mehrere EmuNANDs für den 3DS erstellen. Sehr nützlich, falls man mal etwas testen möchte. Luma3DS unterstützt momentan nur zwei EmuNANDs, aber das Tool kann bis zu vier erstellen.

1,82 GiB New3DS NAND-Dumps werden jetzt unterstützt und 2DS NAND-Dumps werden nun korrekt erkannt. Mit "Format EmuNAND" wird ab dieser Version ein kleinerer RedNAND erstellt und der "Remove NAND" Button wird nun aktiviert, wenn ein vorheriger Versuch, den ersten EmuNAND zu entfernen, fehlgeschlagen ist.

3DS Multi EmuNAND Creator scrot

* Added support for 1.82 GiB N3DS NAND dumps.
* Added proper detection of 2DS NAND dumps.
* The "Format EmuNAND" procedure now defaults to the 'minimum' setup size, using a RedNAND.
* The program now forces the "Remove NAND" button to be enabled if a previous attempt to remove the first EmuNAND failed.
* The MBR is now manually initialized with zeros before creating it using WinAPI instructions (leftover data is kept in sector #0 otherwise).

Cthulhu v1.0

3DS, 3DS: Neu ,

CthulhuRyuzaki_MrL hat eine Homebrew-Anwendung mit dem schwer auszusprechenden Namen "Cthulhu" für den 3DS veröffentlicht.

DOWNLOAD

Mit dieser Anwendung kannst du:

  • Die Spielzeit zurücksetzen
  • Den Schrittzähler zurücksetzen (und alle Schrittzähler-Daten, also alle gespeicherten Schritte)
  • Das Aktivitätslog Software-Album leeren
  • Den geteilten Icon-Cache aktualisieren (benutzt vom Aktivitätslog, der Freundesliste und den Mitteilungen)
  • Den HOME-Menü Icon-Cache erneuern

Bitte sei vorsichtig – gelöschte Daten können nicht einfach wiederhergestellt werden!

 

NitroHax v0.95

3DS, 3DS: Update , ,

NitroHaxNitroHax hat ein Update erhalten.

DOWNLOAD

Der Card-Init-Code wurde verbessert. Dies sollte einige Spiele fixen, die vorher nicht funktionierten.  Näheres im Changelog.

- Improved card init code. Added delay between power off and power on of slot on arm7 side. Noticed my Gateway Blue Cart wouldn't init correctly if it was inserted while NitroHax booted. I now have arm7 wait for arm9 before powering on slot again. Hopefully fix a few games that might have had trouble with NitroHax. (but no gurantee it will fix any of them. This shouldn't make things worse at least. :P )
- Added code to restore SCFG_CLK back to it's original value for NTR mode and set bit31 so SCFG lock down is restored before booting the game. This should help some games that break as a result of the new dev launcher patch.

Luma3DS Updater v1.4.2

3DS, 3DS: Update ,

ARNUpdateApropos Luma3DS Updater: Hamcha hat ein Update dafür veröffentlicht.

DOWNLOAD

Die Versionserkennung wurde verbessert und die Altersbeschränkungen werden jetzt beachtet. AuReiNand-Payloads werden ab dieser Version nicht mehr erkannt. Die Migration von AuReiNand (der alte Name von Luma3DS) muss daher manuell durchgeführt werden (oder mit der vorherigen Version vom Luma3DS Updater).

Spoiler

What's new:
- Version detection is now done (when available) using the new SVC 0x2E in Luma3DS 6.1 and up. This should be a more reliable way of detecting the version which shouldn't break as often. (and will work even if there are issues with the payload path).
- Luma Updater should now obey parental control lockout

Fixes:
- The old algorithm for detecting version by searching the payload (still used for the backup version) now correctly detect Luma3DS 6.0 and up.

Deprecation warning:
- Due to changes in the old payload-searching algorithm AuReiNand payloads will not be recognized anymore. For upgrading FROM AuReiNand to Luma3DS either do the migration manually (using these guides) or use LumaUpdater v1.4.1

Luma3DS v6.1.1

3DS, 3DS: Update ,

Luma3DSAuroraWright hat erneut ein Update für ihre 3DS-CFW veröffentlicht.

DOWNLOAD

Der TwlBg-Patch ist jetzt im SELECT-Menü auswählbar, da er Anti-Piraterie-Checks für einige DS-Spiele auslöst. Der 3DS-Injector sollte nun nicht mehr die vorherige Boot-Konfiguration nehmen und Luma3DS bootet jetzt 1,25 Sekunden schneller. Wohoo!

- Fixed a likely issue with the TwlBg patch and made it selectable, as it triggers antipiracy checks for some DS games and possibly causes other issues.
- Fixed 3ds_injector picking up the previous boot configuration, which caused several bugs (like the NIM update patch activating when not needed remember to select "Use SysNAND FIRM if booting with R" if you use a SysNAND setup).
- 1.25s speed boost on boot.
- Minor cleanups.

Luma3DS v6.1

3DS, 3DS: Update , , ,

Luma3DSAuroraWright hat ihre CFW für den 3DS aktualisiert.

DOWNLOAD

TWLBg wird nun on-the-fly gepatcht, damit NitroHax und andere Homebrews "einfach so" funktionieren. Ferner wurden noch einige Bugs gefixt.

- TwlBg is now patched on-the-fly to implement the patch that allows NitroHax and other homebrews to work correctly (big thanks to ahezard, Normmatt et al. for the patches. No setup is required at all.
- Fix various bugs

[UPDATE] SNES9x 3DS v0.34 -> v0.35

3DS, 3DS: Update ,

bubble2k hat seinen Port des SNES-Emulators für den 3DS aktualisiert.

UPDATE: v0.35 fixt die Super Mario Kart Grass-Texturen außerhalb der Strecke und es gab kleinere Perfomance-Verbesserungen.

DOWNLOAD

Es gab einige Perfomance-Verbesserungen für Mode 7 und Screenshots nehmen nur noch den oberen Bildschirm auf. Die Framerate kann jetzt fest auf 50 FPS/60 FPS oder basierend auf der Region der ROM eingestellt werden. Der Bildschirm kann auf 320×420 skaliert werden und der Emulator stürzt jetzt nicht mehr ab, wenn Optionen ausgewählt werden, obwohl keine ROM geladen ist. Donkey Kong Country 1 sollte keinen Anti-Piraterie-Bildschirm mehr anzeigen und der SRAM wird erst 1-2 Sekunden nach dem Speichern auf der SD gespeichert.

v0.35:
- Fixed Super Mario Kart grass area texture outside of the track. This fix should work for all cases.
- Some minor performance and UI adjustments

v0.34:
- Mode 7 minor performance improvements and update to draw Super Mario Kart's grass outside of the racing track. Thanks to Discostew for pointing out what's missing.
(Somehow my CIA v0.34 still draws a black area, and I don't know why!)
- Taking of screenshot now only captures the upper screen.
- Option of forcing frame rate to 50 FPS / 60 FPS / or based on the selected ROM's region.
- Additional screen scaling option to 320x240.
- Fixed the crashing problem when selecting options without any ROM running
- Fixed DKC1 piracy problem (seems there was a bug in my version of Snes9x v1.43)
- Improved the logic to save SRAM to SD card about 1-2 seconds after your game was saved in the emulator.