SX OS war eine kostenpflichtige Custom Firmware für die Switch. SX OS sollte nicht mehr eingesetzt werden, bitte auf Atmosphère wechseln.
Es gab einige Fixes und Verbesserungen für LayeredFS und Internet Local Wireless Play. Außerdem wurde ein false-positive nach dem Installieren einer NSP behoben – so zeigte die Switch an, dass die Spiele korrumpiert seien, obwohl dies nicht der Fall ist. Dies tritt bei neu installierten NSPs nicht mehr auf. Zudem lassen sich XCIs jetzt wie NSPs installieren.
Es wurden etliche Fixes in Bezug auf das Erzwingen des Videomodus und die UI vorgenommen. Außerdem funktioniert Swiss wieder mit der WODE Jukebox.
Changelog
Changes by @Extrems:
* Fix Star Wars Rogue Squadron II: Rogue Leader.
* Add VIConfigure signature for Pikmin.
* Add GX signatures for Mario Power Tennis.
* Rework PAL 60Hz forcing.
* Remove exceptions for Metroid Prime 2: Echoes, Resident Evil Zero.
* No longer support PAL-M in-game.
* Fix Metroid Prime's screen offset X, screen stretch.
* Add exceptions for F-Zero GX, Super Mario Sunshine and Enter the Matrix.
* Properly resolve branch target.
* Make indirect function matching more robust.
* Use BI2 region code.
* Add disable alpha dithering.
* Allow video format change.
* Replace GXSetCopyFilter.
* Disable vertical filter when appropriate.
* Rework PAL 60Hz fallback.
* Improve PAL 60Hz forcing.
* Support GXAdjustForOverscan B.
* Support GXAdjustForOverscanD.
* Improve PAL 60Hz forcing with field rendering.
* Fix Tony Hawk's Pro Skater 3.
* Fix video mode switching with read patches.
Changes by @emukidid:
* Avoid excessive heap allocations in the UI thread to fix some stability issues
* Add ARAM dumping
* Fix DVD read issues
* Fix WODE cold boot device hang
* Add WODE extcfg ISO Swiss to the distribution
* Fix WODE reload, dir listing issue, add missing icon
* Fix files without extensions
Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.
Einige Fehler wurden behoben und das Acekard-Theme versteckt nun auch den "saves"-Ordner. Die DS-ROM-Speicherstände müssen in einen Ordner "saves" in den gleichen Ordner wie die ROMs abgelegt werden ("/roms/nds/saves/" bspw.). Auch wurde eine "DSi-Mode erzwingen"-Option hinzugefügt, dazu muss aber NDS-Bootstrap noch ein Update erhalten.
Rev 03:
* Fixed reading from (ROMpath)saves instead of (ROMpath)/saves, if ROM path has no slash at the end in settings.ini.
Rev 02:
* As the DSi, 3DS, and R4 themes hide a folder called saves, the Acekard theme now hides it as well. (thanks to @Epicpkmn11)
Rev 01:
* Main Menu: Fixed the path of the folder of saves being left out when saving to nds-bootstrap's .ini file.
v6.8.3:
* To speed up loading the ROM list, the DS ROM saves will have to be moved to a folder called saves, which will be in the same folder as the DS ROMs (ex. roms/nds).
TWiLight Menu++ now expects those saves to be in the saves folder.
This change does not affect DSiWare, GB(C), or NES saves.
* Force DSi mode option added.
Currently, the regular option works the same as the forced one, as nds-bootstrap has not yet been updated to reflect that change.
* If the app is being used on an R4iDSN-related flashcard (R4 Ultra, R4i Gold RTS), it'll have nds-bootstrap force-patch sleep mode for it to work on DSi and 3DS consoles.
FBI ist der beste CIA-Installer für den Nintendo 3DS.
TitleDB wurde entfernt, da der Betrieb eingestellt wurde. Außerdem wird jetzt TLSv1.2 unterstützt und somit können wieder CIAs von GitHub geladen werden. Leider ist die Geschwindigkeit nicht ganz optimal (~70-80 kbps), aber es ist besser als nichts! Unterstützt eine Seite eine frühere TLS-Version wird diese genommen und die Download-Geschwindigkeit bleibt wie vorher.
Da der interne Updater auf TitleDB zeigt, muss FBI leider manuell aktualisiert werden. Einfach die CIA mit FBI selbst installieren. Der Updater für FBI wurde vom Autor von TitleDB reaktiviert.
* Remove TitleDB support.
* Add TLSv1.2 support.
* * In testing, speeds were ~70-80kbps, which should be good enough for homebrew downloads.
* * * I hope to investigate the matter further and improve speeds in the future, but wanted to finally get something out for the time being.
* * Downloads from sources that support earlier TLS versions (i.e. not GitHub) will continue to use the 3DS's built-in HTTP stack, and thus should progress at the same speeds as before.
* Revert the built-in updater back to using GitHub.
Ein Commodore-Amiga-Emulator für die Nintendo Switch.
Hotkeys und die Steuerung kommen sich nicht mehr in die Quere und der linke Stick kontrolliert jetzt immer die Bildschirmtastatur. Außerdem lassen sich Stick und Steuerkreuz separat belegen.
* stop hotkeys from affecting game controls in some cases
* always allow left stick to control on screen keyboard
* allow mapping of stick and dpad independently
Wir sind wieder zurück mit neuen Vorhersagen für das Jahr 2019! Aber leider funktioniert unsere Glaskugel immer noch nicht gescheit – die folgenden Dinge könnten eintreten… oder auch nicht! Das lösen wir erst am Ende des Jahres auf!
NX-Shell ist ein Dateimanager für die Nintendo Switch und eine Portierung von 3DShell.
In NX-Shell wurde ein FTP-Server integriert und RARs lassen sich entpacken. Animierte GIFs können abgespielt werden und Bilder rotieren und spiegeln. Wie immer wurden noch einige Fehler behoben.
Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.
DSiWare-Speicherstände werden nun korrekt angelegt und wenn NDS-Bootstrap von einer Flashkarte genutzt und GBARunner2 gestartet wird, wird letzteres direkt gebootet, anstatt mit der Flashkarte.
What's new?
* DSiWare saves are now properly created with a FAT12 header added to the beginning.
Now some DSiWare games should either no longer give a "save corrupted" message, or start successfully instead of showing The save data could not be read.
Bug fix
* If nds-bootstrap is set to be used on flashcards, when starting GBARunner2, it'll be booted directly, instead of using the flashcard kernel/firmware to boot it.
Ein paar Fehler wurden behoben, u.a. einer, bei dem dem "No Yoshi"-Intro Tiles gefehlt haben und ein Problem mit dem Scrollen per Mausrad.
* fixed a bug from 3.00 where vertical levels with a "No Yoshi" intro would have tiles missing in the intro. Thanks goes out to Shiny Ninetales for reporting this.
* fixed a bug from 3.00 where if there was only a horizontal scroll bar you couldn't use the scroll wheel to move objects backwards/forwards by one. Thanks goes out to Daizo Dee Von for reporting this.
* fixed a bug from 2.41 where the warning for sprite 19 (display level message 1) could be triggered in level 0xC5 when using the "Import Multiple Levels from File" function. Thanks goes out to WhiteYoshiEgg for reporting this.
* fixed a bug in the original game where if you placed Mario's starting position near the far right side of a horizontal level, the game would not set the initial X scroll position correctly.
Installiert Custom-Themes für die Nintendo Switch ("NXTheme"-Dateien).
Nicht das erste Homebrew-Update des Jahres, dafür aber der erste Beitrag! Mehrere Themes auf einmal lassen sich installieren und mit dem Switch Theme Injector auch von einem PC aus installieren. Zudem wurde eine Vorschau des Themes zum NXThemes Installer hinzugefügt.
Das wichtigste Feature ist aber die automatische Extrahierung des HOME-Menüs direkt auf der Konsole. Damit wird der Switch Theme Injector zum reinen Installieren überflüssig! Nur noch das Dumpen der Keys per Lockpick ist notwendig.
* Multiselect to install multiple themes at the same time
* Remote install to install themes without having to copy them first
* Theme background preview for nxtheme files
* Auto extraction of the home menu directly on the console.
* Theme shuffle support with the new Theme Switcher sysmodule, check it out here , as this is in beta please read the warnings before using it.
This should also fix the darker images bug when converting to DDS
Die Perfomance wurde stark verbessert und mit einer eigenen Windows-Anwendung lässt sich Audio an die Switch streamen, allerdings mit einiger Verzögerung. Auch wird die IP-Adresse der Konsole jetzt in der Homebrew anzezeigt. Laut dem Changelog sind auch Overclocking-Profile verfügbar.
Changelog und bekannte Probleme
Changelog:
* Massive overall performance improvements
* Audio support
* IP showing in-App
* Overclocking profiles
* Configs on PC, thanks to SunTheCourier
Known Issues:
* Sound far from perfect, delay not that great either (both issues will be fixed soon hopefully)
* Sound sometimes weird in docked mode
* PC app sometimes doesn't show connection status correctly
* Sometimes processess are left over. If you encounter any issues please manually kill all ffmpeg.exe processes
* For some setups the audio is completely messed up, we're investigating that
In der 3DS-Version wurden einige Fehler behoben und die Applikation prüft vorher, ob eine CFW vorhanden ist (da *hax-basierte Einstiegspunkte nicht funktionieren).
In der Switch-Version wurde eine Verbindung zu PKSM für den 3DS hinzugefügt. So lässt sich eine Speicherdatei von "Pokémon Let’s Go" an PKSM 3DS senden, dort editieren und wieder zurückschicken – und das ganz ohne einen PC! Dieses Feature muss in der Konfigurationsdatei und mit L+R aktiviert werden. Auch wurden in dieser Version wieder einige Fehler behoben.
Checkpoint 3DS Changelog
* Added: a check for *hax environment has been introduced to avoid Checkpoint loading without CFW.
* Fixed: buttons are now responsive as before while navigating the UI.
* Fixed: Extdata is now restored properly even when files change size.
Checkpoint Switch Changelog
* Added: a bridge functionality between Checkpoint for Switch and PKSM (for 3DS, v6.0.0 and above) has been implemented.
* * It allows to send (and then receive back) a save file over the network, to allow manipulations without having to browse your save backups manually on your PC.
* * It also needs to be manually enabled by editing your configuration file. Once it's enabled, you can access the bridge by pressing L+R on a valid game.
* * This feature currently works only with LGPE.
* Fixed: buttons are now responsive as before while navigating the UI.
* Fixed: titles with black background are now displayed properly.
* Fixed: checkmark color doesn't confuse with title icons anymore.
* Fixed: text doesn't bleed textboxes like before anymore.