Wiimms Mario Kart Fun ist ein populärer Hack für Mario Kart Wii mit über 300 grandiosen Strecken!
Neben der Aktualisierung von 41 Strecken wurden sechs neue Arenen und 21 neue Custom-Tracks hinzugefügt. Eine Übersicht findet ihr auf ct.wiimm.de.
vWii, Wii, Wii: Update mario kart, mario kart fun, mario kart wii, wiimm
Wiimms Mario Kart Fun ist ein populärer Hack für Mario Kart Wii mit über 300 grandiosen Strecken!
Neben der Aktualisierung von 41 Strecken wurden sechs neue Arenen und 21 neue Custom-Tracks hinzugefügt. Eine Übersicht findet ihr auf ct.wiimm.de.
Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update backup, emummc, emunand, nand
Ein EmuNAND/EmuMMC wird jetzt unterstützt, allerdings nur die (sowieso empfohlene) Partitionsvariante. Dieser lässt sich auch vergrößern und verkleinern, um bspw. die USER-Partition größer zu machen. Ferner zeigt das Programm die Device ID, MAC-Adresse und den verfügbaren FAT32-Speicherplatz für die SYSTEM- und USER-Partitionen an, wenn ein gültiges Keyset vorhanden ist.
Nähere Informationen u.a. zum EmuMMC-Support findet ihr im Changelog.
3DS, 3DS: Update, Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update saves, speicherstände
Die 3DS-Version zeigt ab sofort das Icon für DS-Cartridges an und stürzt beim Start nicht mehr ab, wenn zu wenig Spiele mit Speicherständen vorhanden waren.
Bei beiden Versionen wurde die Sharkive-Cheatliste aktualisiert und ungenutzte Ordner werden nicht mehr automatisch auf der SD erstellt. In der Switch-Version wurde auch ein Fehler behoben, der dazu führte, dass auf den "Checkpoint"-Ordner über den integrierten FTP-Server nicht zugegriffen werden konnte. Außerdem wurde die Warnung entfernt, wenn Checkpoint als Applet gestartet wird – allerdings solltet ihr das trotzdem nicht tun, sondern Title-Override nutzen ("R" gedrückt halten, während ein Spiel gestartet wird).
3DS: What's new * Added: Checkpoint now shows the original icon for DS cartridges. * Fixed: a very annoying crash during startup if you had a very little amount of games has been fixed. * Fixed: latest cheats submissions are built in this release through Sharkive. * * If you have cheat codes that are not already available in this release, please submit them to Sharkive's databases here. * Fixed: unused folders in the SD card are not created anymore. Switch: What's new * Fixed: built in FTP server is now able to open the Checkpoint folder, finally letting this feature to be useful for easy and fast save retrieval. * Fixed: removed red watermark if Checkpoint was launched in applet mode. * * Pro Tip: you shouldn't launch Checkpoint or homebrew in general in applet mode anyways. Please don't. * Fixed: latest cheats submissions are built in this release through Sharkive. * If you have cheat codes that are not already available in this release, please submit them to Sharkive's databases here. * Fixed: unused folders in the SD card are not created anymore.
3DS, 3DS: Update, Nintendo Switch, Nintendo Switch: Update, vWii, Wii, Wii U, Wii U: Update, Wii: Update emulator, libretro, multi-system
Neben einigen Bugfixes ist der "audren" Audio-Treiber auf der Switch jetzt standardmäßig eingestellt. Wer aktualisiert, kann diesen in den Einstellungen unter "Treiber"/"Drivers" ändern.
Ein paar Fehler wurden behoben.
* Fix random missed interrupt. * Fix Game Boy Player Start-up Disc soft reset. * Update FatFs to R0.14.
GameCube-Controller lassen sich jetzt mit den zadig-Treibern nutzen und der Wiimote-Support wurde weiter verbessert. Auch können amiibo gelesen und geschrieben werden.
Das VICE-Menü wurde vom oberen zum unteren Bildschirm verschoben und die Emulation wird nicht mehr pausiert, während das Menü offen ist; außerdem kann es per Stylus bedient werden. Die Tastenkürzel lassen sich anpassen und im Menü werden mit "R" jetzt Tasten belegt und mit "L" die Emulation fortgesetzt, während das Menü aktiv ist.
* enhancement: vice menu moved from top to bottom screen, emulation does not pause anymore while menu is open * enhancement: vice menu now useable with stylus * enhancement: customizeable C64 keyboard command shortcuts * optimization: changed button functions in menu: map hotkey with R-button, press L-button to use the emulation while menu is active * bugfix: removed monitor from cpujam messagebox * bugfix: sometimes d64 files were corrupted after autostart
3DS, 3DS: Update, DSi, DSi: Update backups, DS, DSi
Das TWiLight Menu++ sieht aus wie das DSi-Menü und kann in Verbindung mit NDS-Bootstrap DS-Homebrews und DS-Spiele von der SD-Karte abspielen.
Spielt in Verbindung mit TWLMenu++ DS-Spiele und -Homebrews von der SD-Karte ab.
Die meisten Spiele erhalten nun einen Geschwindigkeitsboost beim Laden – das kann allerdings bei einigen Spielen einen Blackscreen verursachen, weswegen "Heap Shrink" pro Spiel deaktiviert werden kann. Näheres in den Changelogs.
What's new? * The SpeedBumpInclude list has been reverted to SpeedBumpExclude, re-adding the load speed boost of most games in nds-bootstrap. As the above breaks a bit more games, heap shrink has become a visible per-game option, due to some requests. * Now you no longer need to hold L, and/or wait for another TWLMenu++ update! * Added widescreen support for latest SM64DS widescreen patch by gamemasterplc! Bug fix * Acekard theme: Fixed settings.ini not being read, when used on flashcards.
What's new? * DSi/3DS SD card: Load speeds have slightly improved! -The IPC-Sync IRQ now only handles the reads. -Games that render 3D on both screens will now have minimal to no swap flickers. -Certain game crashes have been fixed, such as loading certain save files in Pokemon HGSS. * B4DS: If the CARDENGINE_CACHED setting is not set, the FAT table cache will now be built before the ce9 code, instead of before the game's heap. * B4DS: For early SDK2 games, the FAT table cache is now built in an unused area of RAM. * This fixes the opening FMV not starting in Castlevania DOS, and Kirby Canvas Curse now boots, but doesn't save. Bug fix * DSi SD card: Bookworm (DS version) now boots on DSi consoles.
exelix11 überrascht uns wieder mit einem neuen Systemmodul für die Nintendo Switch, mit dem der Bildschirminhalt, als auch die Audioausgabe an einen PC gestreamt werden können.
Das funktioniert sowohl über WLAN, als auch über USB. Allerdings gibt es einige Einschränkungen:
Eine vollständige Anleitung zur Inbetriebnahme findet ihr auf unserer Download-Seite. Atmosphère/Hekate wird empfohlen.
Ein Video findet ihr auf Twitter.
Der Touchscreen wird jetzt für die Tastatur unterstützt! Wenn der 3DS zugeklappt wird, werden außerdem die Bildschirme ausgeschaltet, um Akku zu sparen. Läuft noch ein Prozess, wird er weiterhin ausgeführt und signalisiert das Abschließen mit dem Blinken der LED! Die Helligkeit kann endlich über das HOME-Knopf-Menü eingestellt werden und Attribute für Verzeichnisse lassen sich ändern. Ferner kann GodMode9 nun DISA und DIFF (.db) Dateien mounten, lesen und schreiben.
Wer immer noch einen Blackscreen beim Start bekommt, sollte auf fastboot3DS als Bootloader umsteigen, da es zu Konflikten mit dem Luma3DS-Bootloader kommen kann.
* [new] Touchscreen support, used for keyboard (manual calibration is possible, but not required) * [new] LED support, signaling finished operations when the shell is closed * [new] Detecting shell opened/closed, turn off display to save battery * [new] Brightness configuration (in HOME menu) * [new] Support for mounting, reading and writing DISA and DIFF (.db) files (thanks @aspargas2!) * [new] Allow setting attributes for directories * [new] Read and write support for gamecart saves (thanks @dratini0) * [improved] Completely rewritten ARM11 core * [improved] Countless under-the-hood improvements thanks to @Wolfvak * [fixed] A metric fuckton of bugfixes (quoting @Wolfvak here) * [scripting] Allow game icons as preview
Auch mit zu wenig freiem Speicher lassen sich jetzt XCIs und NSPs dumpen – dabei werden wie bei hekate mehrere Parts angelegt, die dann zwischendurch von der SD-Karte auf bspw. den PC verschoben werden müssen. Für Mehrfachoperationen lassen sich einzelne Titel ausschließen und später überspringen, wenn die entsprechende Option aktiviert ist, selbst wenn sich die NSP nicht mehr auf der SD befindet. Zudem lassen sich Einstellungen ex- und importieren. Nicht zu vergessen sind auch die Fehlerbehebungen – so tritt beim Dumpen einer Datei aus dem RomFS eines Updates kein Fehler mehr auf und NSP-Dumps von Titeln mit einem RomFS in der Control-/Manual-NCA funktionieren wieder.
* Added sequential dump support: it is now possible to start a XCI/NSP dump procedure even if there's not enough space available in the SD card! * * No setting has to be modified in order to enable this feature - the application will automatically ask the user if they want to use this mode if there's not enough space for the full dump. * * At least 1 GiB (2^30 bytes) of free space must be available in order to trigger this feature. * * A file-based checkpoint system is used to keep track of the already dumped parts (à la Hekate). * * The part(s) generated in each run must be transferred to a PC before continuing the process - except for the .xci.seq/.nsp.seq files used to keep track of the current dump status. * * NSPs generated using this method will also include a .nsp.hdr file, which holds the PFS0 header data. The information from this header is filled after writing all the NCAs, thus it is saved as an additional file. This must be used as the first file (placed before .nsp.00) when merging all the parts into a full NSP. * * The following options are ignored when this feature is triggered: * * * Split output dump (FAT32 support) (XCI/NSP). File splitting will take place, regardless of the filesystem used by the SD card. Additionally, the creation of a directory with the archive bit set isn't performed with NSP dumps. * * * Create directory with archive bit set (XCI only). * * * CRC32 checksum calculation (NSP only). CRC32 checksum calculation is still available for XCI dumps. * * This feature is not compatible with batch dump operations. * General changes to batch dump operations: * * Entries from the summary list displayed in the batch dump menu can now be manually excluded from the dump operation before starting it. * * * It is possible to disable all entries, enable all entries and/or handpick specific titles from the summary list, thus letting the user further customize the batch dump process. * * A new option has been added to keep track of previous successful dumps created using batch mode: "Remember dumped titles". * * * If enabled, a 0-byte file will be created for each successful dump in a separate subdirectory. * * * These files act as an override: they will make the application skip the titles they represent in later batch mode operations even if the "Skip already dumped titles" option is disabled. * * * This is specially useful if someone wants to skip titles that have already been successfully dumped using batch mode - even more so if their NSPs have already been moved or deleted from the SD card. * * * To restore the original behaviour, simply delete the contents from the "BatchOverrides" subdirectory inside "NSP". * * Free storage space is now properly recalculated after each successful dump during a batch mode operation. * UI code cleanup: * * uiDrawString(), uiGetStrWidth() and uiPrintOption() are now compatible with variable argument lists, removing the need to format a string beforehand and pass its variable to any of those functions. * * Preprocessor definitions are now used to specify RGB colors and for calculating vertical line coordinates, greatly simplifying calls to UI functions. * * Menu code now properly waits for any user input before drawing changes to the screen. * * Other minor coordinate fixes. * The application is now capable of automatically reading/saving dump settings from/to a configuration file. * The "Split output dump" option is, once again, enabled by default. FAT32 is the recommended filesystem for Switch SD cards if someone wants to use homebrew applications, so it's only logical to do this. * Filenames for NACP icons in NSPs now properly reflect the NCA ID from its respective content file if it was modified. * Fixed a bug that prevented to dump a specific file in the RomFS section from any update. * Fixed a bug in the RomFS block collision check code that prevented to generate NSP dumps from certain titles with a RomFS section in Control/Manual NCAs that falls under an edge case that wasn't being handled properly. Thanks to Zet-sensei for reporting this problem!
In Zusammenarbeit mit PS4source.de verlosen wir 20 RCMloader ONE Dongles!
Der RCMloader ONE ist ein Payload-Injector für die Nintendo Switch, mit dem sich eine CFW starten lässt, ohne einen PC verwenden zu müssen. Er unterstützt mehrere, frei konfigurierbare Payloads, die per Knopfdruck gewechselt werden können. In unserem Test überzeugte er uns und wir zählen ihn als besten Payload-Injector. Unser Fazit war damals:
Der RCMloader ONE ist bisher der hochwertigste Payload-Injector auf dem Markt. Er ist am einfachsten zu bedienen, unterstützt mehrere Payloads auf einmal und die Akkulaufzeit ist beachtlich. Der Jig lässt sich leicht unterbringen, sodass man das "gesamte Komplettpaket" immer bei sich hat, falls man AutoRCM nicht verwenden möchte.
Weiterlesen "[BEENDET] Gewinne einen von 20 RCMloader ONE – in Kooperation mit PS4source.de!" ➝
Liest alle Schlüssel der Switch aus.
In dieser Version wurden Fehler behoben, die beim Lesen der Dateien für Atmosphères sept auftraten. Auch werden einige neue SD-Save-Keys ausgelesen, die aber für Endnutzer uninteressant sind.
v1.6.3: Fixes bad directory check preventing writing keyfiles v1.6.2: Catch uncommon errors reading Sept files. Also added a few new SD Save keys that aren't really useful to anyone except researchers. See LibHac for usage. Reduced size of large module for future expansion.
Der WiiKey/WASP Fusion funktioniert wieder.
This release fixes broken WKF/WASP support.
Fatcat wird nun anstelle von 7-Zip zum Extrahieren des entschlüsselten NANDs eingesetzt. 7-Zip kommt stattdessen für die HiyaCFW- und TWLMenu++-Archive zum Einsatz.
[Windows] Use fatcat instead of 7-Zip for extracting the decrypted NAND, and use 7za for the HiyaCFW and TWiLightMenu++ archives.